Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.04.2022 07:57 - Ой, ти, Волга, светена сълзица
Автор: litatru Категория: Поезия   
Прочетен: 558 Коментари: 0 Гласове:
10


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Ой, ти, Волга, светена сълзица, 2019, в кн. 2

Ой, ти, Волга, светена сълзица (нов ОРИГИНАЛ, след като дописах 2 куплета)
Автор – Величка Николова – Литатру1
(от книгата ми "Светлина от мрака")
image

Слънце грее над Волга. Велика!
Пред очите ми тя се синее.
Влюбен гълъб в небето полита
и след свойта любима се рее.

Мила Волга, с Валдайски чист извор,
с мощни струни звъниш и ни пееш…
Във огромен басейн – водосборен,
ти, над двеста рекички люлееш!

Волга, Волга, ти, тъй пълноводна.
Колко кърви, ти в теб си измила
на герои съветски – нам мили –
в битки люти, със стръв победили!

Ой, ти, Волга, безкрайно широка,
Ой, ти, Волга, безкрайно дълбока,
синеока и неотразима,
във сърцето ми вечно те има!

Волга, Волга – Река на реките.
Ти, танцуваш със айсберги тежки.
Даже плашиш *пустините жежки
и си вечно в сърцата човешки.

Много искам във теб да поплувам,
с мрени рибки и аз да лудувам,
а когато луната изплува -
да се влюбиш и с мен да палуваш...

Ой, ти, Волга, ти – щедра Царица!
Дай ми в чашка от твойта водица…
Тя за мен е *Светена сълзица!



*Светена сълзица - осветена от Бог за дълъг или вечен живот!


*пустини - река Волга тече и през обширни полупустинни местности.
Литатру1
(13 април - редактирах и добавих два куплета - Литатру1)
*
Фото: Google (Русия - река Волга, за риба с яхта) 



Гласувай:
10


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: litatru
Категория: Поезия
Прочетен: 404092
Постинги: 258
Коментари: 1205
Гласове: 7297
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930