Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2022 12:49 - Я верю
Автор: litatru Категория: Поезия   
Прочетен: 1147 Коментари: 6 Гласове:
13

Последна промяна: 16.04.2022 20:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Я ВЕРЮ В ГОРИЗОНТ ЛУЧИСТЫЙ

Автор: Величка Богданова — Литатру1
("Надеждата умира последна")


"… жизнь завтра настанет
мудрее и лучше…"

Никола Вапцаров


Всплакнул листок – опал, дождавшись срока
поры осенней грусти и потерь.
Мы с тем листком во мраке одиноки.
Слеза блестит в глазах моих теперь.

Одна слеза, но боли: – Ох! Как много!
О жизни и любви то боль была…
Жизнь смотрит на меня предельно строго –
Софию и меня накрыла мгла.

Но я не верю в утро без мечтаний,
ни в плач листка осеннего в бору,
в полёт я верю, в искренность исканий
и в горизонт лучистый поутру.

Один листок зелёный, облетая,
смахнул мою слезинку. Где-то там
из гнёздышка вдруг птичка вылетает
и мчит к безбрежным синим небесам.

(перевод с болгарского — Л.Цай)

image

АЗ ВЯРВАМ В ХОРИЗОНТ ЛЪЧИСТ
("Надеждата умира последна")
Автор: Величка Богданова — Литатру1



"… а утре животът ще бъде
по-хубав, по-мъдър… "
Никола Вапцаров



Едно листо – отронено – заплака.
Пристигна много тъжна есента.
Самички сме сега с листото в мрака.
В очите ми блести една сълза.

Една сълза, но болките са много:
за мъдростта, живота, обичта…
Животът ми ме гледа твърде строго
и ме души Софийската мъгла.

Но аз не вярвам в залез без копнежи,
не вярвам и на есенния лист,
а - в полета на хорските стремежи
и в утрините с хоризонт лъчист.

Едно листо зелено от дървото
избърса мойта горестна сълза,
а птичка пъстра скочи от гнездото
и литна към лъчисти небеса!

Автор: Величка (Литатру) 



Гласувай:
13


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Поздравления, Лита!
16.04.2022 23:46
Чудесно стихотворение
Имаш и преводач/ка/!
Все пак, през дългото си отсъствие от блога, много и резултатно си работила!

Желая ти всичко най- добро, здраве и успех!
цитирай
2. litatru - Здравей, Леон!
17.04.2022 09:35
leonleonovpom2 написа:
Чудесно стихотворение
Имаш и преводач/ка/!
Все пак, през дългото си отсъствие от блога, много и резултатно си работила!

Желая ти всичко най- добро, здраве и успех!

........................................................................................................................
Много се радвам, че пак съм тук, защото след кончината на моя съпруг
през юли 2021 година, изпитвам необходимост да контактувам с повече добронамерени хора,
за да си отвличам вниманието ми от болката към необратимото.
Наистина, годините, през които не бях тук, аз живеех в спокойна семейна среда
и имах възможност да творя. Постигнах много успехи особено в чужбина, където и пресата не остана безразлична към стиховете ми, а много преводачи и поети - правят преводи на творбите ми и дори станаха мои приятели. Имам издадени 2 двуезични книги, а в момента - в чужбина - издават още една двуезична книга с преводи (от чужди автори) на мои стихове и чужди стихове, преведени от мен на български. Имам и триезична книги и ми предстои издаване на още една триезична книга в България.
Много съм заета и това ме спасява от мъката.

Идва моят имен ден Великден, но аз няма да го празнувам по обясними причини.

Драги Леон, ти се радвай на живота - вместо мен,

а аз бавно и полека- лека, ще си наложа да тръгна по релсите на моя жизнен път...

С уважение! Литатру
цитирай
3. leonleonovpom2 - Честит празник, Лита!
17.04.2022 17:18
Поздравявам те, това е изключително постижение, да публикуваш стихове в чужбина! Да преведеш стихотворение на чужд език, не е обикновен превод Това означава да го напишеш отново!
Разбрах за трагедията, която те е сполетяла и ти съчувствам искрено!
Но със сигурност, убеден съм, предстои ти да напишеш най- добрите си неща!!

Всичко най- добро!
цитирай
4. donchevav - Много красиво - и тъжно. Но не без...
17.04.2022 18:04
Много красиво - и тъжно. Но не безнадеждно, не, а силно - по вапцаровски. Хоризонтът лъчист става знак за преродената светлина от обич и вяра, за новата плаха надежда:
"Човекът погледнал зората,
в която
се къпела с блясък звезда... " (Вапцаров)
Прегръщам те с обич, мила Литатру!
цитирай
5. litatru - Мили , Леон!
17.04.2022 21:54
leonleonovpom2 написа:
Поздравявам те, това е изключително постижение, да публикуваш стихове в чужбина! Да преведеш стихотворение на чужд език, не е обикновен превод Това означава да го напишеш отново!
Разбрах за трагедията, която те е сполетяла и ти съчувствам искрено!
Но със сигурност, убеден съм, предстои ти да напишеш най- добрите си неща!!
.............................................................................................................................
благодаря за доброто ти отношение към мен!
Бог да е с теб!

Всичко най- добро!

цитирай
6. litatru - Здравей, мила Вени!
17.04.2022 22:17
donchevav написа:
Много красиво - и тъжно. Но не безнадеждно, не, а силно - по вапцаровски. Хоризонтът лъчист става знак за преродената светлина от обич и вяра, за новата плаха надежда:
"Човекът погледнал зората,
в която
се къпела с блясък звезда... " (Вапцаров)
Прегръщам те с обич, мила Литатру!

..............................................................................................
О, колко хубаво го е казал великия Вапцаров!
..................................................................................................
Мила Вени, много се радвам, че ми се обади и че хареса стиха ми!
Аз идвам почти винаги в блога ти, но нямаш нищо ново,
защото вероятно си много заета.
Нищо, по- нататък. Сега и аз имам много задачи извън поезията и рисуването,
но ще идвам понякога.
Ти си Вени, (Венета), може би празнуваш на Цветница (Венета с корен "венец", така ли?) Ако е така, моля да ме извиниш, че не съм се сетила да ти честитя имения ти ден и да ти пожелая, здраве, вечна любов и безкрайно щастие!
Пожелавам ти и весели Великденски празници!
Бог да пази теб и цялото ти семейство!
С обич!


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: litatru
Категория: Поезия
Прочетен: 400289
Постинги: 258
Коментари: 1205
Гласове: 7223
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031