Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2022 20:43 - В тази нощ, в тази нощ теменужна
Автор: litatru Категория: Изкуство   
Прочетен: 1544 Коментари: 2 Гласове:
12

Последна промяна: 09.04.2022 11:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
В  ТАЗИ  НОЩ, ТАЗИ НОЩ  ТЕМЕНУЖНА
Автор: Величка Николова - Литатру1


*
((По вдъхновение
от творбата на поетесата Екатерина Кора
"Время ночи"
2015 год
- книга "Позывные осени"))
*
image

(Натюрморт - маслени бои, платно, художник - Величка Николова - Литатру)
*

В  ТАЗИ  НОЩ,  В  ТАЗИ  НОЩ  ТЕМЕНУЖНА
Литатру1

В тази нощ, в тази нощ - теменужна,
свети ярко- зелена Луна.
От възторг не се чувствам ненужна,
нито толкоз самотна жена.

Взимам четка, бои и триножник,
а платно ми е нощния плащ.
Той е чист, теменужен и нужен
за България, Русия и САЩ,
и за Полша, Румъния, Турция...
и за цялото земно кълбо!

Ще предам търпеливо, правдиво,
моето трудно човешко тегло:
" – Как же мало хорошего было
И так много чего не сбылось..."


Автор: Величка Николова - Литатру1 



Гласувай:
12


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. donchevav - Човек се чувства жив, нужен, раз...
03.04.2022 21:22
Човек се чувства жив, нужен, разбран, когато прави това, което обича. И го прави като тебе - с талант и сърце!
Благодаря за информацията за Екатерина Кора. Малко неща намерих от нея, но ми харесаха - много! Ще потърся и още.
Прегръдка, мила Литатру!
цитирай
2. litatru - Мила Вени,
04.04.2022 10:03
Благодаря, за топлите ти думи,
благодаря, че четеш скромните ми стихове
и не ме забравяш!
А - Екатерина Кора, вероятно е отлична поетеса, но да си призная
аз случайно попаднах на творбата й - "Время ночи"
и изведнаж , прочитайки последните й две строфи,
добих желание да напиша стихотворението: "В тази нощ, в тази нощ теменужна".
То е с коренно различно съдържание, (изключвайки последната й строфа) . И изразява моите чувства и желания
относно международната обстановка.
Желанието ми всички народи да живеят в мир и да се подпомагат взаимно в позитивните си творения, е много силно,
защото повечето народи не живеят "лесно",
което би трябвало да задължи правителствата
да им осигурят ПОНЕ
СВОБОДЕН ЖИВОТ БЕЗ ВОЙНИ!
Разбира се, аз не се надявам, моите призиви за мир ( живот без войни )
да стигнат до които и да е управляващи,
но те са за всички хора
и съм благодарна на BLOG,
че ми дава поле за изказване на личното ми мнение - чрез стихове,
което е възможност те да бъдат четени от народа ни
и коментирани от всички.
Аз съм много щастлива,
че и поети, и представители на литературните среди,
и светлици на образованието - като теб -
спират погледа си върху скромните ми стихове
и ме коментират чистосърдечно и отзивчиво !

Благодаря ти, мило приятелче!
С обич! Литатру





donchevav написа:
Човек се чувства жив, нужен, разбран, когато прави това, което обича. И го прави като тебе - с талант и сърце!
Благодаря за информацията за Екатерина Кора. Малко неща намерих от нея, но ми харесаха - много! Ще потърся и още.
Прегръдка, мила Литатру!

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: litatru
Категория: Поезия
Прочетен: 403569
Постинги: 258
Коментари: 1205
Гласове: 7292
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930