Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2017 10:32 - Обувките на демокрацията
Автор: litatru Категория: Поезия   
Прочетен: 234 Коментари: 0 Гласове:
0



 

         

 

      Вървях по булеварда, съвсем обезверена,

 

                 

а Западният вятър ми дялкаше гърба.

 

                 

До мен изникна сянка, в дрипи пременена.

 

                 

Тя носеше в ръката закърпена торба.

 

                 

 

 

                 

Подпираше се тежко на старичка точилка,

а шапката ѝ черна бе с кръпки тук и там.

Обувките ѝ бяха пробити от горчилка,

Палтото - извехтяло. - Аз моето ще ѝ дам!

 

                 

 

 

                 

Сянката погледна с ирония палтата.

-      Благодаря! Не трябва!... Привикнах с тоз` сюртук.

 

                 

Отивам на далече – в чужбина – при децата,

 

                 

 да се порадвам малко на първия си внук.

 

                 

 

 

                 

Тъй каза и си тръгна. Потъна във мъглата.

 

                 

До днес не ще забравя очите с пламък млад,

сърцето ѝ младежко, прегърбеното тяло –

 

                 

без време извехтяло от бедност и от глад.

 

                 

 

       

А Западният вятър подхвръкна със зората.

 

                 

От слабост аз не мога да хвръкна като тях,

 

                 

пък цял живот работя в полза на страната…

 

                 

Защо мизерствам? Питам! Напразно ли живях?!

 

                 

 

             

Аз питам, но ветрецът – все клати си брадата!

 

                 

Не иска да ме чуе! Фучи с ехиден смях!...

 

                 

 

 

След срещата с жената - заблъска ме главата.

 

                 

Погледнах се критично… Май сянката съм аз!

 

                 

  Автор - Литатру 
image
Част от картината ми "Воденицата" - Етъра
( масло, платно, шпакла, художник - Литатру)




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: litatru
Категория: Поезия
Прочетен: 399985
Постинги: 258
Коментари: 1205
Гласове: 7220
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031